Sekmadienis, Rugpjūtis 18, 2019
   
Tekstas

Steigiantiems verslą - mažiau popierizmo tvarkant formalumus bankuose

Naujos įmonės vadovas į banką tvarkytis formalumų galės keliauti keletu popierių lengvesniu portfeliu. Visus duomenis apie įmonės steigimą bankai nuo šiol tikrins prisijungę prie Registrų centro elektroninės sistemos.

Iki šiol verslininkai, norėdami atidaryti steigiamos bendrovės kaupiamąją sąskaitą, turėjo kreiptis į banką ir pateikti steigimo akto popierinę kopiją su žyma „Kopija tikra“. Norint atidaryti jau įregistruotos bendrovės atsiskaitomąją sąskaitą, bankai taip pat reikalavo pateikti popierinį registro išrašą ir įregistruotų įstatų popierinę kopiją. Taigi, žmogus net keletą kartų turėdavo kursuoti iš VĮ Registrų centro į banką su šiais popieriais, o bankai sandėliuodavo jų šūsnis.

VĮ Registrų centras jau nuo šių metų pradžios suteikė prieigas bankams prie elektroninės registro sistemos, kurioje jie šiuos dokumentus gali lengvai ir paprastai patikrinti. Su keturiais komerciniais bankais – AB SEB banku, AB Swedbank, Danske bank A/S Lietuvos filialu ir AB DnB NORD banku, VĮ Registrų centras šį mėnesį jau pasirašė sutartis dėl prieigų naudojimo. Tikimasi, kad artimiausiu metu tai sutiks padaryti ir kiti mūsų šalies bankai.

Teisingumo ministro Remigijaus Šimašiaus teigimu, džiugu, kad bendradarbiaujant su bankais pavyks pasiekti, kad žmogui, kuris turi krūvas reikalų steigiant įmonę, būtų mažiau biurokratinių kliūčių. Jų, deja, vis dar netrūksta ne tik valstybės įstaigose, bet ir privačiose organizacijose. Galų gale ir patys bankai atsikratys naštos kaupti bei sandėliuoti popierinius išrašus, kurių duomenys kinta ir su laiku praranda aktualumą.

Tiesa, juridinio asmens atstovai tvarkant reikalus įvairiose institucijose jau nuo praėjusių metų pabaigos turi teisę pateikti ne popierinius registro dokumentų išrašus, o naudotis elektroniniu prieigos raktu prie registrų sistemos. Tai specialus prisijungimo kodas, kurį juridiniai asmenys gali pateikti bet kuriai organizacijai, o šios tiesiogiai prisijungusios prie registro duomenų turėtų patikrinti jiems aktualius juridinio asmens dokumentų išrašus. VĮ Registrų centro duomenimis, šiuo metu dar ne visos institucijos perėjo prie šio modernaus duomenų tikrinimo būdo, tačiau tikimasi, kad artimiausiu metu tai taps įprasta praktika.

Iki šiol juridiniams asmenims jau yra išduota 1500 elektroninės prieigos raktų.
 


Skyriaus naujienos

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Mus rasite

Lankomumo statistika


www.serveriai.lt