Pirmadienis, Spalis 21, 2019
   
Tekstas

Kiek pergalę rinkimuose lemia idėjos, darbas, pinigai?

Jau nustatyta Seimo rinkimų data – spalio 14 d. Kaip rinkimams rengiasi ne vienerius rinkimus laimėję politikai ir kas jų nuomone lemia pergalę rinkimuose: idėjos, nuveikti darbai, o gal pinigai? Nuo ko pradėti politikos naujokams? Patirtimi dalinasi Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Algis Kašėta ir Klaipėdos m. vicemeras liberalas Artūras Šulcas.

A.Kašėta: „Mano, kaip keturis kartus Seimo rinkimuose dalyvavusio politiko, patirtis sako, kad ne pinigai yra esminis dalykas. Finansiniu aspektu nė vienuose rinkimuose neturėjau komforto sąlygų – kas kartą reikėjo dirbti su pakankamai kukliu biudžetu.

Varėnos-Eišiškių rinkimų apygardoje visus keturis kartus, kai vyko rinkimai į Seimą, turėjau konkurentų, kurių realus biudžetas buvo kelis ar net keliolika kartų didesnis. Tačiau pinigai jiems iškovoti Seimo nario mandato nepadėjo.

Čia galėčiau prisiminti „Dvylikos kėdžių“ personažo Ostapo Benderio posakį – kam tie pinigai, jei nėra fantazijos? Be kūrybiškumo, fantazijos tikėtis sėkmės rinkimuose – labai sudėtinga. Turimus finansinius resursus reikia išnaudoti racionaliai, aklai nesikliauti vien kokiuose nors seminaruose išgirstais patarimais ar knygose perskaitytomis tezėmis.

Dėl to kaip pagrindinis rinkimų arkliukas turėtų išlikti pamatinis dalykas – tiesioginis darbas su rinkėjais. Reguliarus, aktyvus ir betarpiškas kontaktas su žmonėmis, vietos bendruomene lieka vienas lemiamų faktorių, kuris gali atnešti sėkmę.

Žinoma, savivaldos ar Seimo rinkimuose lengviau pasiekti teigiamą rezultatą, jei politikas jau turi tam tikrą įdirbį savo gyvenamoje aplinkoje.

Tačiau jei rinkimuose dalyvauja naujas, jaunas kandidatas, kuris iki tol neturėjo galimybių tapti labiau žinomu savo bendruomenėje, dar nereiškia, kad viskas prarasta. Žmonių dėmesį galima atkreipti ne tik politine veikla, bet ir ryškiomis pilietinėmis iniciatyvomis. Reikėtų pasistengti suburti vietos bendruomenę, atidžiai įsiklausyti ir reaguoti į jų keliamus rūpesčius.

Pavyzdžiui, aš, kaip istorikas, prieš pirmuosius Seimo rinkimus dažnai rašiau straipsnius vietos spaudoje – bendruomenė apie mane pirmiausia sužinojo tokiu būdu. O šiandien išskirtines galimybes bendrauti su žmonėmis, pasiekti plačią auditoriją suteikia interneto portalai, tinklaraščiai.

Taigi – rinkimų kampanija yra kūrybiškas procesas, kuriame pinigai yra svarbu, tačiau tikrai ne svarbiausia.“


A.Šulcas: „Mes kelerius metus iš eilės rengiame Klaipėdos m gyventojų apklausą ir turime labai aiškius rinkėjus lūkesčius ko jie tikisi iš politikų ir pagal kokius kriterijus renkasi už ką balsuoti.

Pagrindinis dalykas, kurį labai vertina gyventojai – reputacija. Tiek partijos, tiek konkretaus politiko reputacija žmonėms yra labai svarbi.
Antras svarbus kriterijus – nuveikti darbai. Žmonėms rūpi, ką politikas yra nuveikęs dėl žmonių. Tai žinoma yra susiję ir su reputacija.

Trečias kriterijus, kuris rūpi gyventojams yra politiko planai, siūlomos idėjos. Visa kita yra antriniai dalykai. Taigi, pinigai tikrai nelemia visko. Ir praktikoje pamatysime ne vieną atvejį, kai rinkimai laimimi apskritai be pinigų.

Kai kurie jauni politikai mano, kad gavę didžiules sumas pinigų jie lengviau laimės rinkimus. Tačiau tiesa ta, kad žmonių meilės už pinigus nenupirks. Pirmiausia, turi dirbti labai daug dirbti politinio darbo, kad būtum pastebėtas gyventojų. O kai tampi žinomas, susikuri reputaciją, turi ilgą sąrašą nuveiktų darbų ir sugebi siūlyti kažką pozityvaus, atitinkančio kito žmogaus lūkesčius, tuomet turi realią galimybę laimėti.“

Skyriaus naujienos

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Mus rasite

Lankomumo statistika


www.serveriai.lt