Penktadienis, Rugpjūtis 23, 2019
   
Tekstas

E. Masiulis: Kauno regiono merai turi ne politikuoti, o vykdyti įsipareigojimus oro uostui

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis ragina Kauno miesto ir rajono merus nedelsti ir vykdyti įsipareigojimus Kauno oro uostui, kurie buvo numatyti Kaune steigiant „Ryanair“ bazę.

2010 m. Kauno miesto ir rajono savivaldybės įsipareigojo Kauno oro uostui ir „Ryanair“ rinkodarai per trejus metus skirti 7,1 mln. litų. Tai buvo viena esminių „Ryanair“ atėjimo į Kauną sąlygų. Tačiau praėjusiais metais savivaldybės sumokėjo tik apie pusę numatytų pinigų, o šių metų įsipareigojimai, ministerijos žiniomis, taip pat gali būti nevykdomi. Bendri abiejų savivaldybių šių metų įsipareigojimai ir praėjusių metų skola siekia 4,5 mln. litų. 

„Įsipareigojimų nevykdymas kenkia Kauno oro uostui, be to, kyla grėsmė, kad „Ryanair“ taip pat gali keisti savo planus. Jau praėjusiais metais, kai savivaldybės pradėjo nevykdyti savo pažadų, „Ryanair“ nutraukė kelis skrydžius iš Kauno“, – pastebėjo susisiekimo ministras.

Šiandien su ministru susitikęs Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas pažadėjo, kad savivaldybė iki šių metų vidurio padengs praėjusių metų skolas, o iki metų galo stengsis įvykdyti 2012 m. įsipareigojimus. Savivaldybė taip pat žada prisidėti prie „Ryanair“ bazės išlaikymo ir po 2012 m. 
Susisiekimo ministerija kai kurių politikų pareiškimus, esą Vyriausybė proteguoja Vilniaus oro uostą, laiko situacijos neišmanymu arba politikavimu. 2009–2011 m. Kauno oro uostui valstybė skyrė 62,5, o Vilniaus oro uostui – 31,2 mln. litų. Vyriausybė neremia nė vienos aviakompanijos, nedotuoja oro uostų kainodaros, nes to daryti neleidžia įstatymai. 

„Ryanair“, daugelyje Europos miestų savo bazes kuriant panašiu principu kaip tai padaryta Kaune, negauna valstybinės paramos, o naudos siekia bendradarbiaudamos su savivaldybėmis. 

„Kai „Ryanair“ atėjo į Kauną, mieste pradėjo daugėti turistų, vietiniai politikai varžėsi, kuris daugiau prisiims dėl to nuopelnų. Tačiau dabar, kai savivaldybės nevykdo savo pačių pažadų, neturėtų vykti  kaltųjų paieškos sostinėje. Tai nėra konstruktyvus bendradarbiavimo kelias. Susisiekimo ministerija suinteresuota, kad visi Lietuvos oro uostai dirbtų stabiliai ir juose aptarnautų keleivių srautas didėtų, kaip tai buvo iki šiol“, – teigė E. Masiulis. 

Kauno oro uoste didelius keleivių skaičius pervežančiomis pigių skrydžių bendrovėms mokesčiai yra mažesni nei kituose Lietuvos ar kaimyninių valstybių oro uostuose.

Skyriaus naujienos

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Mus rasite

Lankomumo statistika


www.serveriai.lt